#36 - Met Gijs Groenteman op weg naar de Kindertotenlieder (S03)
Heithuis & Den Herder behandelen alle nieuwtjes die er toe doen in de muziekwereld:
Gijs Groenteman bezoekt álle concerten op het Mahler-festival. Ook de Kindertotenlieder tijdens de lunch. 'Het is een soort ozempic.'
Claron McFadden is Prinses Vixen in de voorstelling Anansi van Nationale Opera & Ballet. Maar niet van het soort dat je in hiphop-videoclips ziet: schaarsgeklede, twirkende ladies. 'Daar ben ik geen fan van.'
Verder aanvullingen en correcties op onze berichtgeving over remplaçanten.
En prachtige nieuwe cd's.
- Datum:
- Duur:
Meer afleveringen van Klassiek Inside
-
#43 - Is Canto Ostinato van Simeon ten Holt neo-klassiek? En evenaart de Nederlandse versie van Hadestown die in New York en Londen? (S03)
De Canto Ostinato-versie van organist Aart Bergwerff en trompettist Eric Vloeimans is genomineerd voor een Edison in de categorie 'Neo Klassiek'. Is Bergwerff blij met die genre-typering? "Ik krijg na het spelen van Canto hele... -
#42 - We zijn niet erg trots op onze eigen componisten (S03)
Jacqueline Oskamp schreef een biografie over componist Louis Andriessen, die in het buitenland meer waardering kreeg dan in Nederland. 'We zijn niet erg trots op onze eigen componisten.' Andriessen had bovendien een getroubleerd... -
#41 - Hoe muziek bij protesten emotioneert maar ook deëscaleert (S03)
Heithuis & Den Herder signaleren muziek die terug is van weggeweest: protestmuziek. De Fanfare van de Eeuwigdurende Bijstand treedt weer op, afgelopen weekend nog tijdens de Rode Lijn-demonstratie. Met oudgedienden die hun instrument...